Sebastian Consort
A Sebastian Consort változatos előadói apparátusú régizenei együttes, amelyben Lachegyi Imre kiváló zenésztársaival együtt a középkortól a kortárs zenéig ívelő különleges műsorokban valósítja meg zenei elképzeléseit. Tisztán régizenei (középkori, reneszánsz, kora- és érett barokk műveket tartalmazó), valamint régi- és kortárs művekből álló vegyes műsorokkal is fellépnek, akár tisztán hangszeres, akár énekesekkel kiegészült apparátussal. Egyik legkülönlegesebb programjukban („500 éves kortársaink”) improvizatív részekkel és elektromos effektek felhasználásával válik egészen egyedi atmoszférájúvá zenéjük.
Programmes:
500-year-old contemporaries
Öt művész középkori egyházi és világi műveket helyez sajátos, a modern technikát is felhasználó közegbe, egyszerre idézve meg ezáltal a korabeli katedrálisok és a mai idők hallgatójának is autentikusnak ható zenei hangzást. A modern koncertrepertoárból sajnálatos módon hiányzó reneszánsz kori szerzők, valamint középkori dallamok kapcsán, improvizatív és dinamikus előadásmódjukkal öt-hatszáz év „időíveinek” teherbírását és rugalmasságát feszegetik, finom érzékkel helyezve el a műsorban néhány kortárs kompozíciót is. Amellett, hogy mindegyikük kiemelkedő tudású mestere hangszerének, illetve az éneklésnek, a leghétköznapibb tárgyak és eszközök is a hangszerek rangjára emelkednek, rendkívül színes és izgalmas hangzásképet és zenei összhatást keltve.
- Virgo splendens (Libre Vermell de Montserrat, 14th c.)
- Francesco Landini: Ecco la primavera
- Nobilis, humilis (gymel in honour of St. Magnus, 13th c., Codex of Uppsala)
- Arnold de Lantins: In tua memoria
- Cantiga from Alfonso X El Sabio’s Cantigas de Santa Maria
- Alle psallite (Montpellier Codex, c. 1300)
- Two saltarellos and trottos (Anonymous)
- St. Nectarios of Aegina: Αγνή Παρθένε (Agni Parthene)
- Thomas of Celano: Dies iræ (plainchant, sequence of the Requiem Mass)
- György Miklós Fehér: Per oboe solo
- Evans
- Cunctipotens Genitor Deus (Codex Calixtinus, Santiago de Compostela, 12th c.)
- Gloria
- Benedicamus
The programme is without interval and lasts 70 minutes approximately.
Artists:
- Imre Lachegyi — recorder
- Katalin Kállay — recorder
- György Philipp — voice, percussion
- Ádám Cser — voice, piano
- Anna Lachegyi — cello
The programme can be performed by the minimum of 4 artists, without second recorder or cello.
Fontes et pontes musicales
A négy énekessel kiegészült együttes egy igazán különleges összeállítású, több száz év zeneirodalmát átívelő műsora. A program címe Fontes et pontes musicales, azaz zenei források és hidak, amely egyrészt a középkori és reneszánsz zenére utal, amely máig kifogyhatatlan és élő forrás és minta az európa zene számára, másrészt utal arra a szervesen fejlődő és változó zenei hagyományra, amely mintegy hidat képez Bölcs Alfonz király cantigái és Purcell dalai, azaz majd' ötszáz év szakadéka között. A vokális művekből álló műsorban egyaránt találhatók világi művek: madrigálok és dalok, valamint egyházi rendeltetésű darabok. A koncertet Allegri Miserereje, azaz az 50. bűnbánati zsoltár szövegére írt műve koronázza, amelyet sokan a reneszánsz zene csúcsának tartanak.
- John Wilbye: Draw On, Sweet Night
- Guillaume Dufay: Bon jour, bon mois
Ce moys de may
Vergene Bella - Henry Purcell: The Queen Funeral Sentences
- 4 Italian madrigals
- Cantiga from Alfonso X El Sabio’s Cantigas de Santa Maria
- Alle, psallite cum luja (Anonymous)
- Johannes Ciconia: O felix templum jubila
Petrum Marcello venetum - Virgo splendens (Anonymous)
- Gregorio Allegri: Miserere
The programme is without interval and lasts 70 minutes approximately.
Artists:
- Imre Lachegyi — recorder
- Sára Dezső, Gabriella Galbács, Péter Mészáros — voice
- György Philipp — voice, percussion
- Sándor Szászvárosi, Anna Lachegyi, Júlia Regős — viol
Music of English Centuries
A hét énekessel kiegészült együttes műsora az angol zene évszázadain vonul végig, mégpedig nem csupán a reneszánszon és barokkon, hanem két mű erejéig a romantikába is átnyúlik. Az angol műveket tagolja a középkor egy extravagáns németalföldi szerzője, Johannes Ciconia, valamint egy német reneszánsz mester, Ludwig Senfl egy-egy műve.
- Thomas Weelkes: The Andalusian Merchant
- Ludwig Senfl: Das Geläut zu Speyer
- Thomas Morley: Phillis, I Fain Would Die Now — A Dialogue to Seven Voices
- Richard Nicholson: Joan, quoth John
- Thomas Morley: No, No Nigella
- Robert Lucas Pearsall: Lay a Garland
- Henry Purcell: Sound the Trumpet (from Come Ye Sons of Art)
- Thomas Weelkes: Robin Hood
- Charles Hubert Hastings Parry: There Is an Old Belief (Songs of Farewell No. 4.)
- Thomas Weelkes: Thule, Period of Cosmography
- John Wilbye: Draw On, Sweet Night
The programme is without interval and lasts 70 minutes approximately.
Artists:
- Imre Lachegyi — recorder
- Ildikó Szakács, Márta Murányi, Bernadett Nagy, Gabriella Galbács, Kornél Mikecz, Donát Varga — voice
- György Philipp — voice, percussion
- Róza Lachegyi — violin
- Anna Lachegyi — cello
Musica antiqua
A Sebastian Consort tisztán hangszeres művekből álló, meghitt hangulatú műsora Alexander Agricola, Mabriano de Orto, Thomas Morley, Pierre Passereau, Marin Marais, Samuel Scheidt és Giovanni Gabrieli műveiből.
Artists:
- Imre Lachegyi, Katalin Kállay — recorder
- Sándor Szászvárosi, Mátyás Ölveti — viol
Music of Manuscripts
A Sebastian Consort ezen műsorában a középkori és reneszánsz polifónia világába kalauzolja el a hallgatókat.
- Works by Guillaume Dufay,
- John Dunstable,
- Orlando di Lasso,
- Heinrich Isaac,
- Ludwig Senfl,
- John Jenkins and
- John Dowland
The programme is without interval and lasts 60 minutes approximately.
Artists:
- Imre Lachegyi, Katalin Kállay — recorder
- György Philipp — voice
- Sándor Szászvárosi, Mátyás Ölveti — viol
The programme can be performed by a minimum of 4 artists, with one viol only.
Technical requirements:
For the “500-year-old contemporaries”:
A műsor bármilyen akusztikájú, elsősorban zárt térben adható elő. Erősítés és előzetes technikai egyeztetés feltétlenül szükséges. Hangszerigény: zongora — amennyiben nem áll rendelkezésre, a művészek digitális zongorát tudnak biztosítani, ez esetben extra költséget jelent a zongora szállítása.
For the other programmes:
A műsor elsősorban jó akusztikájú, kisebb méretű koncerttermekben (különösen alkalmasak pl. régi épületek dísztermei) vagy templomokban adható elő. Templomokban 15 °C alatt a hangszerek elhangolódása miatt nem adható elő. A műsor jellegéhez illő szabadtéri helyszín, pl. kisebb, zárt udvar vagy kert is elképzelhető. Amennyiben a helyszín mérete erősítést igényel, ezt külön kell egyeztetni. Hangszerigény, extra költség nincs.